TEKIJÄT

Yhteystiedot

Tavoitat tekijätiimin osoitteesta: pelinjohto[at]ihmisennakoiset.fi

Facebook-sivumme on larpin virallinen tiedotuskanava ennen pelejä.

Dokumentoimme projektin alusta loppuun Instagram-tilillemme.

Tiimi

Niina Niskanen

Vastaan Ihmisen näköisten taiteellisesta johdosta ja projektinjohdosta. Aikaisempia tuotantojani ovat mm. trollpunk-kampanja Neonhämärä ja 1920-luvun Helsinkiin sijoittunut Tonnin stiflat. Olen kirjailija, pelisuunnittelija ja päivätyössä viestintäalalla. 

Pelisuunnittelijana tahdon luoda voimakkaita kokemuksia ja vahvan immersion. Turvallisuus- ja inklusiivisuusasiat ovat minulle myös tärkeitä. Pelaajana tykkään erityisesti etukäteissuunnittelusta, suurista kohtaloista ja vähäeleisestä ihmissuhdedraamasta.

Simo Järvelä

Suunnittelen ja kehitän projektissa työtapoja ja prosesseja, ja osallistun pelisuunnitteluun. Viime vuosina olen ollut mukana tekemässä mm. Neonhämärää, Tonnin stifloja, OnnenTehdasta ja Proteus: Sotakarjujen syntyä. Ammatiltani olen kognitiotieteilijä ja emootiotutkija. Larppien tekemisessä minua kiinnostaakin juuri voimakkaiden mutta vivahteikkaiden ja merkityksellisten kokemusten suunnittelu ja luominen.

Mari Lehtoruusu

Vastaan pelisarjan avustajakoordinoinnista ja olen mukana juonien suunnittelussa ja markkinoinnissa. Viimeisimpänä olen ollut mukana tekemässä Haaksirikkoa. Olen järjestönörtti ja johtamisen ammattilainen. Minulle tärkeää on osallisuus ja yhteisöllisyys, pelien tekijänä haluan tarjota elämyksiä ja pitää huolta hyvästä fiiliksestä niin pelaajien kuin pelinjohdon keskuudessa. Larppaajana olen uusvanha eli tauon jälkeen takaisin harrastuksen pariin palannut. Etsin vielä itse sitä, mistä larppaamisessa pidän eniten.

Emi Maeda

Kirjoitan pelin vesiharhamaryhmää ja osallistun juonien suunnitteluun. Aikaisemmat larppini ovat olleet pääosin Helsingin yliopiston roolipeliyhdistys Alter Egon piirissä pelattuja pelejä, joiden aiheet ovat vaihdelleet dystooppisesta lähitulevaisuudesta vampyyreihin ja maalaisfantasiaan. Pidän kaupunkipeleistä erityisesti siksi, että hahmon silmien läpi katsottuna tutut kadut ja kulmat näyttävät toisenlaisilta ja jokapäiväiset kaupunkitilat saavat uusia merkityksiä ja muistoja, kun niissä tapahtuu jokin pelin kohtaus.

Sara Kannasvuo

Vastuullani projektissa on larpin visuaalisen ilmeen sekä markkinoinnin suunnittelu ja päiväharhamaryhmän kirjoitus. Sen lisäksi olen mukana juoni-, pelaajaturvallisuus- ja black box -suunnittelussa. Työskentelen mainonnan parissa graafisena suunnittelijana ja hyödynnän tätä osaamisaluetta mielelläni myös larppien teossa. Minua kiinnostaa larpeissa kokonaisvaltaisten kokemusten suunnittelu, jossa yhdessä pelaajien kanssa etsitään vastauksia pelin temaattisiin kysymyksiin.

Olen aikaisemmin ollut järjestämässä Piiri-larpkampanjaa. Olen suunnitellut visuaalisen ilmeen sekä Proteus: Sotakarjujen synty- että Odysseus -larpeille.

Maija Korhonen

Vastaan tässä larpissa ilmaharhamien pelin suunnittelusta sekä osasta juonia. Pidän pelisuunnittelussa pelaajien fyysisen kokemuksen suunnittelemisesta. Innostun myös kuvitteellisten maailmojen luomisesta ja historiallisesta ja kaunokirjallisesta taustatutkimuksesta. Olen ollut aiemmin suunnittelemassa Alter Ego ry:n larppeja sekä viime vuosina erityisesti erilaisia free form-, black box- ja pöytäroolipeliskenaarioita. Olen vastavalmistunut äidinkielen ja kirjallisuuden, suomen kielen, filosofian ja elämänkatsomustiedon opettaja ja puuhailen jonkin verran myös edularppien eli opetuksellisten liveroolipelien parissa.

Hanna Erkinjuntti

Tässä larpissa vastaan black boxista, minkä lisäksi osallistun juonisuunnitteluun ja tuotan valokuvia pelin visuaalista ilmettä varten. Pelaajana pidän tummasävyisistä teemoista ja voimakkaista kokemuksista, ja näitä haluan tarjota tämän pelin puitteissa. Aiemmin olen ollut mukana järjestämässä Peikonmorsian-kampanjaa sekä pelejä Idäntie ja Aikojen tanssi 2 – Muutoksen aika

Paula Pennanen

Tässä projektissa osallistun pääosin käytännön puolen suunnitteluun ja pyörittämiseen tavoitteena mahdollistaa juonikirjoittajien visio. Olen aikaisemmissa peliprojekteissa keskittynyt hyvin tiukasti käytäntöön, mutta saattaa olla, että tällä kertaa uskaltaudun osallistumaan myös luovan puolen suunnitteluun. Larpeissa minua kiinnostaa niin pelaajana kuin pelintekijänäkin ihmisluonnon monitahoisuus sekä moraalin ja tekojen ristiriidat.

Turvallisuus ja inklusiivisuus ovat merkittävä osa toimivaa käytäntöä, ja tulen panostamaan näihin alueisiin myös tässä projektissa.

Emilia Hjelm

Olen yöharhamien kirjoittaja ja vastaan myös osasta juonia. Aiemmin olen ollut kirjoittamassa Harmaasusien pelejä, kuten Hallayö, Savujen lahti, Faravia 3 ja Rikos kannattaa. Olen myös pitkän linjan tapahtumanjärjestäjä ja tuttu hahmo monen Ropeconin takana. Koulutukseltani olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja päivätyössäni IT-alalla toimin johtamisen, tiimityön kehittämisen ja tietoturvan parissa.

Larp on parhaimmillaan, kun se menee tunteisiin ja avaa uusia näkökulmia. Minua inspiroivat mytologiat, kissat ja Twin Peaks. 

Kiitokset

Helena Haaparanta

Markku Hannula

Halti I.

Suvi Korhonen

Tuija Laine

Elli Leppä

Anne Liljeström

Valtteri Niskavaara

Maria Tissari